Höstlov

Denna vecka är det höstlov i Falun. Barnen åkte till mormor och Björn i Avesta i söndags. Först var vi hela familjen hos farmor och farfar och blev bjuden på fin lunch, farmor fyllde år - kan man inte tro ungdomen själv :-)

Jag och Pelle åkte hem efter ha släppt av packning och tre tjejer i hallen hos mormor och gick ut och åt och avslutade med bio. Flickan som lekte med elden - bra film! Tyvärr så åkte Pelle på kurs och for iväg redan vid 17-tiden på måndagen så jag har varit alldeles allena ända till igår kväll när barnen kom hem igen. Två kvällar av lugn och ro, eller jobb och sömn snarare... Fy vad trött jag är hela tiden. Mycket på jobbet... det är bara förnamnet. Men skönt har det varit, laddat batterierna har jag gjort och barnen har haft det bra, badat i badhuset, spelat bowling och bara njutit och bråkat på varann såklart... :-)

Imorgon ska jag och några tjejkompisar åka på Ladies night i Leksand. Det ska bli skoj att bara vara med tjejerna en kväll, det ser jag fram emot. Vi ska ut och äta lite först och vem vet vad kvällen för med sig för skoj!

Annars blir helgen rätt lugn. Moa planerar för fullt över alla bus och godis, svart spagetti och snor till middag som vi ska äta och hur hon ska klä ut sig. Ja, kanske blir det något på lördag som går i Halloweens tecken för barnens skull. Själv ska jag skänka en extra tanke till farfar Ingvar och våra andra fina släktingar som inte längre finns bland oss.

Ha en riktigt skön helg!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0