för det regnar här i Falun idag...

Idag sitter jag hemma och jobbar och det är så skönt. Hemma får jag ro och blir ruskigt effektiv i arbetet, förutom just nu då när jag bloggar istället. Men en liten paus behöver man ibland...

Det spöregnar och det är riktigt uppladdat inför en fredagsmyskväll med familjen. Lite tacos, chips, dip, morot och gurka och toppa med lite coca cola. Till detta en bra film eller Idol på tv. Kvällen är räddad! Jag har insett hur mycket denna tid betyder för barnen, de frågar redan på måndagen när det är fredag igen. Moa, min kära 9-åring, är den som håller mamma på plats. När jag klev på detta arbete som chef pratade jag mycket med Moa och frågade henne vad hon tyckte och kände inför det. Först ville hon inte alls att jag skulle ta jobbet, jag jobbade ju jämt då! Jag förklarade att detta är inte vad jag har tänkt för denna gång. Inget är viktigare än barnen. Då godkände hon mitt nya jobb med det tillägget att jag skulle tjäna mer pengar och det är bra för då kan vi åka utomlands! Tänk så kloka de är barnen nu för tiden ;-) Nu är hon jätteduktig och är på mig så fort jag sitter vid datorn för mycket. -Mamma, ikväll ska du sitta i soffan med oss och ha pysmys, inte vid datorn vid köksbordet :-) Tack och lov att jag har henne!!

Annars knallar det på. Ladies night i Leksand, middag med goa vänner, kalas och träning. Detta är några av de saker som vi har att se fram emot framöver. Lite för lite av syskonvaran. Dessutom åker systra mi (den nyförlovade dessutom!!!!!!!!!!) till Indien snart med sin käresta och är borta ett halvår. Vi måste hinna ses några gånger till!

Lite bilder för det var länge sedan. Våra änglar har blivit så stora.


Elsa är på väg till Liv på kalas. Vackrast i hela världen!


En fredag kväll när Elsa somnade framför tv:n i mammas och pappas säng. Pluttan.


Ni börjar kanske se ett mönster nu. Denna High School musical-klänning åker på så fort hon kliver innanför dörren hemma. Klänningen och peruken har hon på sig STÄNDIGT hemma. Från morgon till kväll. Hon är så go i den! Här är hon dock Rapparen Sofia, från Lilla melodifestivalen!


Elsa leker med Musse, våra grannars kattunge som är så förtjust i barn. Han går med på vad som helst bara han får vara med och leka!


Kojan! Moa och hennes kompisar har byggt den helt själv. Ända till det kom till taken, då fick pappa rycka in. Den är nu inredd och så mysig. Så fort det blir vår ska Moa och hennes kompisar sova i kojan!


Vår kära Vicky klippte alla tre tjejerna förra helgen. Moa blev så nöjd med sitt numera uppklippta hår! Så fina blev de alla tre! Tusen tack!


Nej, åter till jobbet!

Allt gott!


Kommentarer
Postat av: Lillebror

hehe coolt, metal bruden =) \,,/

2009-10-16 @ 16:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0