Uppdatering från livet

Jag skäms...
Jag känner mig besviken på mig själv att jag inte tar mig tid att skriva mer i min blogg. Jag har ett tips: skaffa konto på Facebook, där kan du följa mitt och min familjs liv också - där är jag bättre på att uppdatera min status. Men ge inte upp, jag kommer fortsätta överraska med inlägg här också då och då.
Lever just nu i en karusell som mest känns gå tungt uppför... men som du känner till så pirrar det samtidigt i magen och när det väl går utför så skrattar man hysteriskt, nästa så där lite panikartat... :-) Där har du mitt liv just nu!

Men jag mår bra... förutom ryggskottet jag drog på mig den här veckan...
Jag tränade och kände mig så duktig, både lördag och söndag. Provade ett nytt core-pass, med fokus på mage och rygg på lördagen och toppade med ett medel styrka på söndagen. Sen kom måndagen med en sån där skön träningsvärk i mage och ryggmuskler jag inte visste jag hade. Sen kom tisdag eftermiddag och helt plötsligt började värken ändra karaktär på vänster sida av ryggen. Slutade med att jag fick gå på Voltaren i några dagar och i princip var jag helt orörlig stundvis. Nu är det bättre dock och jag har utmanat ödet med en storstädning.

Ska sätta mig i soffan nu med pys-myset och tre favorittjejer och en kille. Skulle så förtvivlat gärna åkt upp till Järnstigen 7 och hälsat på våra älskade vänner, men det blev för sent och än så länge har vi för små barn för att kunna göra som vi själva vill. Men den tiden kommer den också... Saknar er iallafall jätte-jätte-jättemycket och nu tar vi och bokar in en dag då det passar familjen Lång.

Pelle har också tokmycket på jobbet, så dagarna försvinner i ett nafs innehållande jobb, jobb, lite jobb och däremellan mat, träning, skjutsning och läsning. Annars har vi det ändå ganska bra nu, det flyter på och nå högre krav än så kan man nog inte ha. Tur att det är så här hemma eftersom annars hade vi nog krackelerat både jag och Pelle eftersom det är så mycket på jobbfronten just nu. Har jag berättat att vi går med ca 3 personer kort på min avdelning och vi är mitt uppe i vår arbetstopp... Det är så ohanterligt mycket så det blir nästan komiskt, som tur var så finns en förståelse för situationen. Men ibland kör det ihop sig, och framför allt i mitt huvud...

Måste berätta om onsdagens underbara överraskning!
Moa ringde mig på jobbet vid 14.00 och frågade om hon och hennes kompis Frida fick baka. Okej, svarade jag. Bara ni städar upp efter er... som inte brukar vara fallet.

Jag åkte och hämtade Emma på skolan, Elsa var hos en kompis och när vi öppnade dörren så möttes vi av ett nedsläckt hus med ljus i hallen och på köksbordet. Fram kommer två mäkta stolta 9-åringar och hälsar oss välkomna hem och följer oss fram till bordet där det är findukat och namnskyltar visar var vi ska slå oss ner. Jag och Emma sitter och myser medan tjejerna hämtar förrätten; fruktsallad och två kakor. Sen får vi en mellanrätt som består av en äppelklyfta doppad i choklad. Varmrätten består av chokladbollar... mmmm! Sen till efterrätt serveras en oboydrink med grädde, maräng och chokladsås!!! Slå den middagen om ni kan!!!
Nästa gång de ska överraska oss så ska de göra lite mer riktigt mat lovade de dock :-) Godingar!
Okej, jag vet vad du tänker Peter; livsfarligt med levande ljus... ja, jag vet men de har en oerhörd respekt för elden, men visst olyckor kan hända.

Nej, nu är det mysdags. Ger er lite bilder att njuta av först.

Sköt om er!

Kram


Alla helgona dagen. Från Källviksbackens topp. Vi var där och grillade korv, pinnbröd och mashmallows. Underbar dag!


















På kvällen var det spökenas natt:


Emma och Lovisa... hemska häxor.


Moa och Wilma...


Riktigt otäck...

Kommentarer
Postat av: lillebror i avesta

hehe shit, moa ser ju farlig ut =)

2010-01-13 @ 14:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0