Vecka 27 - vilken vecka!

Ännu en vecka har passerat, sista arbetsveckan innan semestern och nu ska jag njuta av fem veckors ledighet! Känns helt underbart och jag ska verkligen passa på att njuta och vara med min fina familj.

Veckan har innehållit lite smått och gott. På arbetsfronten sker lite förändringar till hösten - ska bli spännande! På hemmafronten, ja där pågår full kaos alltid och jämt :-) precis som det ska!

Moa skulle gått sista veckan på fritids men hon hade ingen lust så i måndags var hon med mig på jobbet och i onsdags med Pelle. På torsdagen var hon med Vicky och Robert i Slätta och badade hela dagen och i fredags.... då tog jag semester... :-) Jag tyckte lite synd om barnen, de var nästan inga andra barn på dagis och på Elsas dagis rådde full kaos eftersom de håller på och bygger om. Så jag unnade mig en dag ledigt, som för att inleda semestern. Vi hade tur med vädret så vi låg på stranden hela dagen! På kvällen grillade vi med våra kära goa grannar, V och R och på lördagen bjöd vi hit våra kära goa vänner J och L och W! Vi satt och spelade Med andra ord till ett på natten, sen fick de gå hem, tappert gjort! Idag har jag och Lena varit i Valbo, shoppat lite och varit på IKEA förstås. Hittade mycket fina köksstolar på Mio som jag köpte på rea. Blev toppenfint!

Förra helgen var vi hos Jenny som fyllde 35 år. Hela stora familjen var där, det var mysigt. Barnen lekte så bra så det var stora tårar som rullade på kinden när det var dags att åka hem. Min farmor Karin cyklade in till mamma också tidigare på dagen med en liten present till mig - gulligt av henne. Det var så länge sen vi sågs så det kändes jätteroligt att se henne igen!

Veckan som kommer är vi alltså lediga, alla utom Pelle. Han får jobba en vecka till. Jenny och Anna och barnen kommer och hälsar på oss på tisdag och mormor kommer upp på onsdag! Det blir kul!

Nästa helg bär det nog av uppmot Piteå! Barnen längtar så och pratar dagligen om att de vill åka dit någongång. Det är klart, de har längtat i princip sen förra sommaren så nu är det ju väldigt nära! Vi ska upp och hälsa på familjen Granberg som nu är utökad med en liten Isak. Ser väldigt mycket fram emot att träffa dem igen! Ser lite mindre fram emot den lilla nätta bilresan på ca 10 timmar... Åse; är ni hemma nästa helg och vill ha nattgäster - ring mig! :-)

Lite bilder från vecka 27 också:


Björn och farmor Karin.


Gammelmorfar som fyllde 92 år tillsammans med barnbarnsbarnen! Lyckliga morfar som har hälsan och mår gott vid denna anrika ålder!


Bland det bästa jag visste när jag var liten var att gå omkring i mormor och morfars land och plocka av alla goda grödor de odlade. Och än idag envisas de med att driva upp tomater och gurkor i växthuset, odla potatis och morötter mm. Även mina flickor älskar att gå omkring i deras land!


Hemma hos Jenny och Micke på 35 års fest! Elsa gungar!


Elsa och Ida springer runt "ängen"!


Lilla söta Ida. Denna bild får mig osökt att tänka på en alldeles särskild sång: Idas sommarvisa :-)


Sju kusinerna, tjejligan! Elsa, Moa, Emilia, Izabella, Saga, Emma och Ida.


Ja, det var inte det lättaste att få dem alla att sitta still - samtidigt!


Tre systrar.


Tre systrar och en bror.


35-åringen med minsta lilla kusinen Saga.


Bad i Källviken. Så underbart skönt vi har haft det! Hoppas på många, många fler såna dagar under semestern.


Moa, Ida och Elsa slappar vid strandkanten.


Jordgubbssmoothie! Kan det bli mer sommar!

Ha en skön sommar!
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

SKIT SKIT SKIT - åker söderut på onsdag!!!!!! Hade såååååå gärna haft er som nattgäster!! Hojta om ni behöver sovplatser - vi kan lägga ut nyckel & fylla kylen med frulla!!! Är ni hemma i slutet av juli?? Kanske kan vi denna gång hälsa på er på vägen hem!!?? KRAM KRAM å ge Peter en stor kram från mig!!!

2009-07-06 @ 22:00:41
Postat av: Anna

Åse! Det kanske inte vore så dumt med några sovplatser en natt, 40 mil är ungefär lagom att åka på en dag. Vi är hemma i slutet av juli garanterat - om ni kommer förbi! Vore riktigt roligt!!! Jag hör av mig! Puss

2009-07-07 @ 10:44:59
URL: http://annahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0