Sov så GOTT!!!

Äntligen, det har hänt! Jag har hittat en ny säng och provsovit en natt - fantastisk känsla. Sverigesängen - lägg det på minnet.

Det var en ganska rolig historia faktiskt. Jag for iväg alldeles ensam på morgonen för att gå på IKEA och provligga deras madrasser och titta på sovrumsinredning. Madrasserna där var tyvärr alldeles för hårda för mig, inte ens deras mjukaste var ens i närheten av den känsla som infinner sig när jag t ex provligger MIO:s Superior-madrasser. Tyvärr var MIO:s madrass (dessutom deras lyxmodell) den första jag provlåg och den har alltså satt ribban, det var väldigt svårt att hitta någon motsvarande. Det enda som inte var bra med Superior var priset, det var ett bra pris men för mycket pengar tyvärr.
Nåväl, jag sprang omkring i Valbo och handlade sovrumsinredning på IKEA iallafall - det kommer bli riktigt fint. Ska måla om ett par väggar också... sen återstår lite (!) monteringsarbete - Pelle är jätteglad... :-) Men sen blir det fint.

När jag kände mig klar på IKEA åkte jag till Mio i Valbo som ligger på andra sidan riksvägen och gick in där lite. Bredvid Mio låg Sängjätten, hmmm... kanske jag slinker in bara för att se om jag kan få någon vägledning i hur man ska tänka. En 40 minuter senare åker jag därifrån med släp och två fantastiska madrasser och bäddmadrass till. Allt till ett superbra pris! Det var meningen helt enkelt. Christine och de två killarna på Sängjätten ska ha all heder - mycket, mycket bra service. Ett lyckorus infann sig och jag satt och småsjöng hela vägen hem i bilen :-) Tänk att jag nu kanske kommer få lite sömn om nätterna och inte vakna och ha värk i axlar, skuldror och ryggslut varje morgon!

Jag återkommer med bilder före och efter - Sovrum special! Så snart det är klart vill säga - passar ju bra med sportlov denna vecka och några lediga dagar!

Ha det!
Kram

Kommentarer
Postat av: Dorothea

Hej!

Kom in på din blog när jag googlade "sverigesängen Lyx".

Måste bara få fråga om du fortfarande är nöjd med sängen?? Visst, det är ju SÅ individuellt med sängar men just Sverigesängen Lyx var jag inne och provade häromdan på Sängjätten.

Jag köpte en dyr säng på Mio, men den var för fast.

Försökte ändra med att köpa en ny bäddmadrass latex....slutade med att jag fick sälja den med STOR förlust...

Köpte då Svaneholm på Ikea...den är också för fast, men säljaren sa att den borde bli perfekt för mig, låg i den jättelänge osv.

Har inte sovit en hel natt sen jag köpte den för ett halvår sen...

Funderar nu på Sverigesängen Lyx. Eller kanske hette dem alla lyx??

Du var nöjd med säljarna, den i vår butik är kanske inte så bra....

TREVLIG MYSIG blog du har!! Jag tittar in hos dig igen! hälsar Dorothea

2009-04-05 @ 16:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0