Frisörrace

Måndagen kom och jag var herrans trött i morse. Hade gärna legat kvar i sängen länge...
Men upp och hoppa och iväg i 20 graders kyla till jobbet. Jobbade halva dagen för att sedan åka och hämta Elsa och Moa och sen vidare till vårdcentralen för att kolla Elsas fotvårta. Upp och hämta Emma och vidare till stan. Vi fyra tjejer åt lite grekisk mat och myste lite tillsammans för att sen gå till LOTTA (!). Det är en favorit i barnens liv, nämligen deras frisör. Ni skulle sett Emma, hon vill ju bli frisör nämligen och hon vill också sminka folk. Hon iakttog Lotta in i minsta detalj och bokstavligen stod i Lottas skor :-)
Moa var först ut, klippte upp håret lite och Lotta trollar alltid fram otroligt vackra lockar i hennes hår. Vacker som en prinsessa, visserligen en prinsessa med blå spray i...
Sen var det Emmas tur. Hon blev en rosa prinsessa!
Sen var det Elsas tur, efter mutning med kaka och film och lov att sitta i mammas knä. Det gick jättebra och vi fick en tredje prinsessa med gul färg. De är så söta tjejerna.

Ja, vi kom hem först kl 19.00 så det var bara lite kvällsmat och i säng. Här sitter jag nu och ska jobba, jag SKA jobba men jag har hemskt svårt att förmå mig...

Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0