S som i stress, söta och säng

Här sitter jag nu när klockan är alldeles för mycket. 6:17 går tåget imorgon bitti till Stockholm. Ett besök på Arbetgsgivarverket väntar. Ett möte på kanske 1,5 timme. För det är jag borta mellan 6:17 och 16:28... suck, lång dag för kort möte, men ack så nödvändigt!

Fy för den lede, vad det rusar på nu. Så här mycket har jag nog aldrig haft i mitt huvud förut som jag har nu. Undrar hur mycket det får plats som jag också har tillgång till? Känns som om den kapaciteten i alla fall blir mindre och mindre :-) Snart är det jul, idag var det kallt och snö!!!!!!!! Som vi längtat efter detta. Solen tittade fram idag och livet lekte! Jullov ser jag fram emot, ska försöka vara lite långledig även om det kommer surt efter. Kan det ändå vara värt.

Barnen mår bra i alla fall. Elsa har fått sin svinspruta tidigare, gick hur bra som helst. På torsdag är det Moa och Emmas tur i skolan. Pelle följer med Emma som verkligen vill ha en förälder med... pluttan. Denna vecka drar de igång för oss vanliga dödliga också. Dags att boka tid då.

En hemlig kille frågade chans på Moa idag! LYCKA. Jag är ju kär i honom mamma! Så praktiskt! Vad svarade du då: Att jag skulle svara imorgon! That´s my girl! Ta det lite coolt sådär.

Det är mycket, mycket tal om julklappar hos oss - hos någon annan? Emma önskar sig smink, Moa en hund och Elsa en barbiedocka. Ja, vi får se vad det blir! Tomten kommer vara snäll i år, men det finns gränser. Levande varelser kommer han inte komma med... inte när jag pratade med honom senast iallfall :-)

Ser fram emot helgen! Moster kommer hit och myser! Bästa som finns! Pelle åker bort på julfest till Sundsvall och Linda, jag och barnen har en myskväll i soffan med tjejerna och Idol! På lördag är det dags för Gymnosgalan. Moa kommer vara med i flera olika nummer, bla Star pilots-nummer! Ska bli jättekul att se hur mycket de lärt sig!

Till råga på allt råkar vi vara klassföräldrar denna termin. Jag har därför ordnat en klassfest för 3 A och B, typ 40 barn, nästa fredag kväll. Börjar i gymnastiksalen och avslutar med korv och bröd och chips och disco i matsalen på skolan! Toppen - ska bli riktigt roligt faktiskt, men såklart krävs lite planering. Emma är jätteavundsjuk och längtar tills vi är klassföräldrar i hennes klass. För då ska vi ha gymnastik och disco i matsalen vi också, mamma!

Har varit på utvecklingssamtal med Elsas fröken och det är så underbart att få höra så mycket fina saker om sina prinsessor! Elsa är en sån otroligt omtyckt kompis och hon är alltid glad och nyfiken och positiv. Elsa är en lekmotor av rang, en av få på dagis och därför mycket värdefull för många av de andra barnen. Troligen därför är det också slagsmål om vem som ska få leka med Elsa. Elsa själv däremot tar det coolt. Men det är kanske föga förvånande att hon på helgerna inte alls är intresserad av att leka med någon kompis utan mest kuckilura för sig själv på sitt rum eller titta lite på film eller bara njuta av familjens sällskap.

Emmas utvecklingssamtal var också en fröjd! Emma är en av få tjejer i förskoleklassen som leker lika bra med tjejer som med killar (sådan mor sådan dotter)! Hon är omtyckt och alltid glad!
Jag börjar se ett mönster, antar att det är därför all ilska och sorg kommer ut här hemma... :-)

Moas utvecklingssamtal väntar på fredag! Helt säker på att det kommer låta ungefär lika.
På något sätt måste vi ändå lyckats rätt bra så här långt. Våra prinsessor.

Nu är det sovdags, herregud vad klockan rinner iväg.

God natt, tills vi ses igen!

Kram

Kommentarer
Postat av: Åse

....ni har inte lyckats rätt bra - ni har lyckats helt fantastiskt bra!!!! Era tjejer är underbara & vi pratade faktiskt igår om hur mycket vi längtar till sommaren då ska vi hälsa på er igen!!!!!!!!!!!!!



KRAM KRAM

2009-12-02 @ 20:44:48
Postat av: Syster

Moster kommer snart, istället. Så fort hennes prins piggnat till sig och är hemmma från djursjukhuset...! :) Älskar er. Puss på alla!

2009-12-05 @ 13:51:52
URL: http://lindakarlsson.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0