Julen 2009

är över för denna gång. Vi har haft en underbar julhelg. Ett vitt vinterlandskap och familj och nära och kära, kan inte bli bättre. Tomten kom också detta år!!! Efter en lång väntan kom den bakifrån lekstugan även denna gång, till barnen stora förtjusning.

Jag visar i bilder istället:

JULAFTON

Vår fina gran som barnen fått klä helt själva och jag har inte ens varit där och petat efteråt! Tomtarna under granen var dan-före-dopparedagspysslet som jag och barnen roade oss med.


Tomten hade lyckats vara in på natten till julafton och lagt ett varsitt paket i julstrumpan i år också!


Julgröt till Elsa på julaftons morgon såklart.


Så här fint och spontant blir kortet när mamma säger åt dem att sträcka på ryggen och räta ut axlarna :-)


Moa julfin. Hon och jag var och shoppade dagen före julafton och hon valde sina kläder helt själv och hon var så snygg tyckte hon tom själv!


Julgodis, bland det viktigaste till julen!


Så här fint hade vi det på självaste julafton. Snön lyser vit utanför fönstret.


Den årliga pepparkakshuskraschen inträffade runt 14-tiden på julafton. Tre små händer sågs banka och banka på det stackars huset, som i år bestod av en stark konstruktion så man tvingades ta hjälp av starka mamma för att lyckas krascha det. Gott var det!


Så var det dags för Kalle Anka.


Julmiddag. Barnen plockar ut det göttaste från julbordet. Köttbullar, prinskorv och potatis, på sin höjd...


TOMTEN KOMMER!!!!!!!!


Emma hade tydligen varit snäll i år också :-)


Det flygande håret vittnar om den snabba sorti Elsa gjorde efter varje hämtning. Snabbt dit, snabbt därifrån... och satt sig på ett tryggt avstånd och slet upp paketen!


Moa fick också några klappar.


Ni som tycker Elsa ser aningen skeptisk ut, ser rätt. Tomten fick ingen kram i år. "Jag törs inte", sa hon helt och hållet uppriktigt!


JULDAGEN

Juldagen var så skön. Vi tog en utflykt på skidor ner till sjön och fikade.


De pinade på på sina skidor.












ANNANDAG JUL

På annandagen var vi bjudna till mamma och Björn på mat. Hela närmaste familjen, utom Per, var där. Alltså 15 personer! Idel tjejer, tre döttrar och sju flickbarnbarn. Tur att mågarna är pöjkar i alla fall!


Saga och Ida.



Det bästa hände i allafall på kvällen enligt Emma; hon tappade äntligen sina två framtänder. Båda två inom loppet av ett dygn. Hon drog ut dem själv - tuffa tuffingen!

Önskar er alla en god fortsättning och ett gott nytt år!

Kram

Kommentarer
Postat av: Åse

Härliga bilder - men nu har jag sett dom 34 gånger!! skratt Uppdatera sötis - saknar sig! Puss

2010-01-27 @ 22:24:42
URL: http://aselundgren.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: har du inget bättre för dig än att trycka ner folk hälften så gamla som dig ? okej att du tycker den var ful (även om den inte ens var klar där) och okej att du tycker jag har fula händer, jag bryr mig inte. patetiskt av en vuxen männsika

2010-12-28 @ 14:46:35
URL: http://nannandersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0