Ensamma mamman

Ibland kommer veckorna då allt händer samtidigt. Pelle som nu gjort två veckor på sitt nya jobb (!) åkte bort i söndags kväll, kom hem tisdag kväll, åkte torsdag morgon och kommer hem lördag kväll... Den här veckan är det naturligtvis tokmycket på mitt jobb, barnen har varit halvkrassa alla tre med hosta och ont i magen och det har också varit gymnastik och ridning och lek med kompisar här och där... Ja, nog är det skönt att det är fredag kväll nu allt. :-)

Pelle trivs iallafall mycket bra på sin nya arbetsplats och jobbet ser ut att kunna passa honom som hand i handske. Efter 16 år hos samma arbetsgivare så är det dags att prova vingarna någon annanstans.

Annars är väl den största skillnaden från förra inlägget att värmen är borta och kylan är här, med besked. Dessutom har vi problem med värmen på nedre plan så det är verkligen kallt!!! Snart är det vinter igen...

Jag måste bara dela med mig av ett samtal jag och Emma hade för ett par kvällar sen:

Vi låg i sängen, sent på kvällen för vi hade haft vänner hemma på middag. Emma var pratsjuk och sa att vi kunde väl ligga och prata en stund. Så sa hon:
- Mamma, tror du att man föds på nytt efter man har dött?
- Jag vet faktiskt inte det Emma. Tror du det?
- Ja, det tror jag.
- Om du föddes på nytt, vem skulle du då vilja bli, sa jag.
Funderar en liten stund...
- Jag skulle vilja bli Ebba.
- Ebba?
- Ja, Nellys storasyster (dagiskompis).
- Jaha, skulle du vilja bli Ebba?
- Nej, alltså jag skulle vilja heta Ebba.

- Vet du vem som ville att du skulle heta Emma? sa jag.
- Nej.
- Det var mormor. Hennes farmor hette Emma och hon tyckte så mycket om sin farmor.
Vid det här laget strålar Emma som en sol och är så stolt så hon ålar sig i sängen...
- Men mamma... vad ville Björn då?
- Björn ville nog också att du skulle heta Emma. (vad vet jag...)
- Jag tror att Björn ville att jag skulle bli en pojke och att han skulle heta Björn.

Ja, kära nån. Vad får de alla sina funderingar ifrån? *skratt*

Sen kände sig Emma rätt nöjd och somnade sött i sin säng.

Det är också vad jag ska ta och göra nu, krypa ner i sängen och sova.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Åse

Vad roligt med ett nytt inlägg - jag har längtat & kikat typ varje dag!!

Roligt att pelle trivs med nya jobbet! Hoppas ni får vara piggare denna vecka!

Saknar dig!

puss

2008-09-14 @ 18:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0