Vardagsbestyr

I torsdags var Pelle bortrest i tjänsten. Tack och lov för mormor som kunde hämta barnen från dagis/skolan. Mormor hjälpte till och lägga barnen sen for hon hem.

Då var det dags för mamma Hansson att förbereda fredag morgon, som annars lätt kan bli lite av en kaosliknande situation med tre barn att väcka, klä på, kissa, borsta, byta plåster, klappa kissen, äta en banan, packa väskor, komma ihåg matsäck till Emma som ska på utflykt, packa alla ytterkläder och kamma håret. Förutom det så ska mamma hinna duscha, göra sig i ordning och äta frukost... Ja, kort och gott, det är en del bestyr på morgnarna!

Därför var jag förutseende nog att packa alla väskor, lägga fram alla kläder och förbereda så gott det gick. Och tack och lov för det, jag försov mig nämligen. Jag tänkte helt fel när jag ställde klockan på kvällen (det brukar vara Pelles jobb...) så kl 7.05 tittade jag på klockan, den tiden brukar vi åka iväg i vanliga fall.

Men det gick bra ändå, Moa fick äta frukost hemma och till 8.00 hann vi till dagisen, då de äter frukost.




Idag ska Emma prova på innebandy tillsammans med sina kompisar på Gul. Hon är MYCKET skeptisk, men vi ska i allafall dit och prova. Moa ska iväg och rida. Elsa leker med Liv. Tänk om man kanske skulle passa på att jobba lite då...

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0