Äntligen vardag!

Så var det vardag igen och jag har gjort en dag på jobbet! Inte helt och hållet vardag dock eftersom jag började dagen med att köra barnen till mormor i Avesta. De ska få vara där ända till på lördag. Lustigt att det känns så skönt innan man lämnar barnen, vi ser framför oss hur lugnt och skönt vi kommer få det och sen nu, sitter vi här framför tv:n och det känns som om något fattas. Det känns konstigt, men jag skulle ljuga om jag sa att vi inte njöt lite grann. Att känna saknad är viktigt - man lär sig uppskatta någon mer då...

Ja, så efter en storstädning så får vi nu koppla av helt och hållet. Givetvis står lite jobb på schemat för min del, men det känns helt okej eftersom det inte inverkar på barnen. Barnen kommer ha det hur bra som helst, med badhusbesök, bygga snölyktor och annat roligt.

Nu ska jag sätta mig i soffan en stund och bara NJUTA!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Sune Hansson

Hej Anna (o hela din familj!)
Kul att läsa din blogg då o då. Du är flyhänt som skrivare. Att som småbarnsförälder och med tungt arbetsliv klara allt är väl nästintill omöjligt, jag kan ju jämföra med Mattias och hans trebarnsfamilj. Men du har ju klara målsättningar om vad som är viktigt. Du klarar det! Kram Sune (Pelles farbror)

2008-01-07 @ 15:25:06
Postat av: Anna

Hej Sune!

Vad trevligt att se att du läser den då och då och tack för de fina orden! Ja, det är inte alltid lätt att kombinera familj och karriär, men utan att ljuga kan jag säga att det är Pelle som drar det tunga lasset på hemmafronten för tillfället (och alltid kanske... :-)). Hoppas ni har det bra och fortsätt gärna att läsa bloggen. Ska försöka göra några inlägg med en hyfsad regelbundenhet. Kram till er från oss!

2008-01-11 @ 22:43:07
Postat av: Anonym

Hej Anna!

Nu har vi varit in och kikat på din blogg och vi är jätteimpade! Men Lena skulle uppskatta om du bytte ut kortet från nyårsafton som hon inte tyckte gjorde henne rättvisa! Ha det bra och fortsätt att skriva. Vi saknar er!

Kramar från era kära vänner & fd grannar
Lena & Johan

2008-01-19 @ 23:30:21
Postat av: Linda

Jag älskar dig syster.

Äntligen är du igång igen! Hm, bör själv
ta detta i beaktning...

Puss puss.

2008-01-28 @ 10:23:34
URL: http://redhot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0