Tack och lov för farfar!!!

Helgen före julafton! Vi har tänt det fjärde ljuset och magarna pirrar på barnen inför den stora dopparedagen!!!

Vi har hunnit klä granen och varit på middag hos de bästa av vänner, haft glöggkväll med kära grannar och varit på dop av lilla Saga.

- Mamma, hur vet tomten att vi ska vara hos mormor på julafton, frågar Emma.
- Tomten vet allt...

- Jag önskar mig en riktig dator och en riktig mobiltelefon, säger Emma. Jag vet att jag kommer få det för tomten har fått min önskelista och han ger barnen vad dem vill ha... :-)

- Jag är rädd för tomten, tomten är snäll, säger Elsa...

- Den riktiga tomten brukar inte komma till oss, utan det är någon som klär ut sig, det vet jag mamma, säger Moa...

Många förväntningar i luften och denna jul kommer tomten komma med många, många fina julklappar och mamma längtar minst lika mycket tills han kommer bara för att få se det tindra i ögonen på våra prinsessor. Vi är i Avesta över julafton, så vi behöver inte stöka så mycket hemma vilket är skönt.

Här är lite bilder från julgranspyntningen:






Stjärnan är på plats.


Emilia hade sovit över hos oss och var med och klädde julgranen. Varför ligger tomtesäckarna i den här kartongen mamma? Ja, det kan man undra... Här leker Emma och Emilia tomtar.

Vi var på dop i Grytnäs kyrka igår söndag. Saga Ebba Linnéa (tror jag). Familjen Hansson var som vanligt fruktansvärt stressade för att hinna iväg till kyrkan kl 13.00. Det tar ca en timme och köra dit. Vi hade väldigt lite bensin i bilen men bedömde att det skulle räcka och att det skulle ta för lång tid att stanna och tanka, så vi körde och körde tills bilen la av strax före Rembo, en mil utanför Avesta...
Då var vi inte på särskilt bra humör... klockan var då tio i ett...
Men tack och lov för farfar som flög in i bilen och kom med några liter bensin så vi ändå hann till kyrkan för att se slutet av dopakten... Därför är jag lite osäker på lilla Sagas hela namn, vi missade nämligen själva dopakten... så kan det bli. Lita aldrig på vad mätaren säger i bilen... lita på din fru som är så klok jämt... :-)






Stora familjen, mormor och Björn, jag och barnen. Pelle står bakom kameran. Här framför julkrubban i kyrkan.


Mamma, vad många djur det fanns i kyrkan... De är inte riktiga va...


Dopfika serverades i Grytnäs församlingsgård, ett perfekt ställe för barnen med lekrum och här sitter Elsa och spanar in tomtens luva...


Lilla Saga.


Lilla kusinen som barnen är så förtjust i. Moster med.


Sagas storasyster Ida pusslar.


Emma passade på att dansa lite.


Elsa med snuttisnutten och vovven.


Saga med gammelfarmor Märta.


Gamla som unga vill hålla i lilla huvudpersonen. Emma är helfrälst i Saga.

Ja, det var vår helg det. Nu är det dan före dan före dopparedagen och jag ska avsluta på jobbet och hämta barnen tidigt idag för att sen ta julledigt ända till den 7 januari.

Ha det gott!

Varma kramar och en riktigt God Jul och Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Åse

Hej på dig vännen!

Tanken var att vi hade tänkt kika förbi er på hemvägen där efter nyår någon gång - sen fick vi det glada beskedet att Jörgens barndomskompis & hans sambo ska flytta till Falun i slutet av januari & dom ska få en liten bebis i vår........vår plan ändrades & vi tänker oss nu en resa till Falun i vår & att vi då kan stanna lite längre & träffa er allihop!!!!!

Så tyvärr blir det inte nu!!

Största julkramen till dig sötaste vännen min & jag längtar som en tok tills vi ses!!!

2008-12-23 @ 17:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0