Veckan som varit

Så har livet rullat på och ännu en vecka har förflutit. En händelserik vecka har det varit.

Ta en tesked av kräkande barn på natten och blanda med dagis på riktigt för Elsa, karriärmöjligheter som dyker upp för mamma, inventering för pappa, ridskola för Moa, bio, föräldramöte, kalas och middagsbjudningar så har du receptet för en helt vanlig vecka hos familjen Hansson!

Skämt åsido, dagis fungerar jättebra för lilla Elsa. Hon var ju lite skeptisk under inskolningen och förstod från första början vad som komma skulle, nämligen att mamma och pappa tänkte lämna henne på detta ställe med alla dessa nya människor. Tur man har storasyster där... Men, som alltid, så löser sig saker till det bästa. Onsdagen var första "riktiga" dagen på dagis för Elsa och hon skulle då både äta frukost och sova middag där för första gången. Gick hur bra som helst. Inga tårar, inget letande i hallen efter mamma och pappa, utan lek, skratt och social anpassning! Tänk att det funkar redan som ettåring! Fantastiskt!

Terminens första föräldramöte inträffade i onsdags. Det var Moas klasslärare och fritids som informerade om mål, visioner, regler, rutiner och annat smått och gott som vi föräldrar och alla barn har att vänta här framöver. Tänk att vi nu har ett skolbarn! Helt otroligt, läxdagar tisdagar och torsdagar, utedagar varje måndag, fritidsklubbar, leksaksregler, antimobbingplaner, Linnétema, musikal på flygeln, lusseshow och mycket, mycket annat står på schemat för hösten. Spännande och Moa verkar trivas som fisken.

I Emmas liv knallar vardagen på. Det största som händer i hennes liv är vilken dag hon kan leka med Lovisa eller Emilia efter dagis, eller om man får titta på film en liiiiten stund på kvällen samtidigt som hon intar kvällsmaten... Små barn, små bekymmer som man brukar säga.

Mammas karriärmöjligheter då? Ja, rätt var det är så dyker chansen upp och då är det bara att hoppa på. Tf chef under sex månader - varför inte... Det enda beslut jag skulle ångra är det som innebär att jag inte ens provar. Vad är det värsta som kan hända? Ja, det vill jag inte ens tänka på : ) Fr o m första oktober kommer mitt största aber vara att räcka till här hemma till mina barn... Vad mer kan man göra än att göra sitt bästa? Ser fram emot det och jag känner mig jättenervös...


Jag har fortfarande inte inhandlat någon ny kamera och efter att ha betalat räkningarna i helgen så lär det dröja ett tag innan jag kan göra det.... (pust). Jag bjuder istället på några bilder från i somras!

Sköt om Er!

image97

Elsa äter glass! Top hat - tack för att du är tillbaka!


image98

En och annan baddag fick vi i sommar iallafall...


image101

Annas mormor Dagny och morfar Elof var också med ner till stranden!


image99

Moa i liljekonvaljsnåret! Doftar ljuvligt - både blommorna och Moa!


image100

Goding!


Kram.



Kommentarer
Postat av: morbror henke

Hej dar hemma...
Mycket nytt for alla hor jag! Kul att det gar bra med allt, och hoppas det gar bra att vara chef :)
Har ar det fortfarande 25-30 grader och valdigt fuktig tung luft varenda dag, extremt jobbigt att trana i! Men man vanjer sig.
Puss o kram till er allihopa.
Henke

2007-09-09 @ 21:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0