Helt ny människa!

Det var ett tag sen jag gjorde ett inlägg på min blogg, som vissa så snällt påpekat! Tack för det!

Det speglar min vardag ganska bra såsom den ser ut idag , jag hinner inte med så mycket. Inte så mycket som jag skulle vilja iallafall. Vad har hänt sen sist då?

Ja, först var det UGL-utbildningen i Tällberg. Vilken upplevelse - den borde alla få vara med om! Jag kom ut på andra sidan som en helt ny människa - som en tf personalchef, bara en sån sak
:-) Skämt å sido, den gav mig mycket faktiskt. Nya kontakter inte minst! Det finns så många intressanta människor som vi aldrig träffar och så får man en sån här chans och vad trevligt det är! Kursen innehåller en mycket uträknad blandning av grupprocesser, ledarskap, personlighetstester och konflikthantering. Alla delarna lika intressanta! Inga större överraskningar dock, jag är den Anna som jag hela tiden har trott att jag är - det var ju skönt. Men nya infallsvinklar, att lära av andras beteenden och att träna på jag-budskap och att ge och ta feedback, sådant kan man aldrig få för mycket av. Lägg så till en trevlig middag med kareoke sista kvällen och veckan är gjord! 

Det tog hela helgen att reflektera över vad som hänt och inte  hänt under UGL-veckan så den helgen fick jag inte mycket gjort. Pelle blev lite skraj av tanken på att få hem en helt ny fru. Kan förstå hans rädsla, har man redan den perfekta frun så vill man ju inte se någon förändring så klart! Blommor och uppvaktning är alltid på sin plats - mysigt!

Sen kom arbetsveckan igen. In i rutinerna och minnena från Tällberg börjar sakta suddas ut. Istället ökar pulsen över tanken att jag inom en veckas lopp ska kliva på tf personalchefsskapet. Vad har jag gett mig in i-tanken uppstod en och två gånger. Veckan avslutades med VAB (Vård av barn) då Elsa fick hosta och var hes i halsen och dunderfökyld.

Nu har dagen med stort D kommit och passerat.... jag lever, och känner mig faktiskt tillfredsställd med livet. Jag inser ganska snabbt att jag kommer få jobba hårt men oj så roligt det kommer bli också! Almanackan tecknar sig full av sig själv och många kvällar kommer tas i anspråk. Mitt samvete lindras inte nämnvärt av att Elsa vaknade i natt säkert tio gånger (kändes det som) och ropade efter - Mamma. Sen kröp hon intill mig och somnade, tills pappa gjorde tappert försök att lyfta över henne i sin säng igen, för att inom kort ropa efter mamma igen och så upprepades proceduren mest hela natten... Om jag är pigg idag? Nej. Elsa har dock varit på dagis och det har gått bra. Tappra lilla arma barn!

Nu är det snart kväll. Elsa sover, nu ska jag bara; duscha Moa, ta in Emma, duscha Emma, göra kvällsmat, läsa saga för Emma, läsa saga för Moa, äta något själv, jobba lite, träna lite på Orbitreken (som mest används av barnen nu förtiden....) och sedan sova! Hoppas på en god natts sömn inatt!

Dagens syskonkärlek
Linda, hoppas verkligen vi kan träffas snart. Saknar dig så.
Henrik, hoppas du har det bra och fortfarande trivs. Tänker på dig ofta!
Per, största grattis till dig och ditt nya fasta jobb!

Dagens gärning
Moa, vår miljömedvetna lilla 7-åring som tog cykeln och trampade iväg tillsammans med en kompis till skolan imorse. Allt för att få vara med i utlottningen av priser för att man väljer bort bilen som färdmedel till och från skolan! Härligt gumman!

Dagens skönaste
Att få krypa upp i soffan (i och för sig med Arbetsrättsboken i handen), under en filt och kika på tv. Alla barnen sover och det är tyst och lugnt i huset. Snusande, sovande barn - finns det något vackrare!

Puss och hej

Kommentarer
Postat av: MariaB

Tjena bruden,
vad kul det är att läsa din blogg. Bra jobbat. Förstår dock att det dröjer mellan gångerna.... Njut av helgen och hämta nya krafter nu.
kram M

2007-10-13 @ 21:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0