Så till slut... kom ett nytt inlägg

Ber om ursäkt för att det var så länge sedan sist jag gjorde ett inlägg på bloggen. Mycket har hänt i mitt liv, jag har jobbat. Jobbat, jobbat och jobbat. Ja, det är en rätt träffande beskrivning av vad jag gjort de senaste tre månaderna. Jag har lagt löparskorna på hyllan, och jag har dessvärre också försummat mina tre små änglar till barn. Dessa underbara tjejer som jag älskar så innerligt, har mest fått se en stressad och upptagen mamma som också varit rätt trött och därmed ganska ofta grinig. Det sista jag vill är att barnen ska få lida för mina yrkesmässiga val... Ge mig tipsen över hur man ska kunna kombinera familjeliv och karriär! Vissa nyckelbegrepp har jag nog själv; lev i stunden. Jobba när jag jobbar, var närvarande med barnen när jag är med barnen. Här ligger min brist till stor del. Men jag har i alla fall försökt och detta kommer jag fortsätta försöka med. Ja, tack och lov så kommer nu ett nytt år, nya utmaningar och nya löften som ska hållas. Jag vet vilka mina löften ska vara, vet du dina? Denna julledighet har faktiskt gjort mig gott, jag har lyckats släppa jobbet helt (läs: nästan helt). 

Vad har hänt sen sist då?
Ja, en hel del som sagt, men ord säger inte lika mycket som bilder, så här bjuder jag på dem istället!

image118
Kusinerna Ida, Emma och Elsa hemma hos mormor Lena och morfar Björn.


image119
Goding!


image120
Halloween på Galgberget!


image121
Moster Linda knäppte kort på Moa och mamma i december 2007.


image122
December 2007.


image123
Elsa. December 2007.


image124
Tror du inte att tomten kom med två dvärghamstrar på julafton! Gissa vem som blev överlycklig. Det här är lilla Gullan.

image125
Emma. December 2007.

image126
Moa har läsläxa. November 2007.

image127
Elsa prova tomteluvan.

image128
Vill du också prova pappa?


image129
Min lillebror Per. Fars dag i Avesta.

image130
Mormor och Elsa läser bok.


Ja, annars rullar det på. Snart är det nyårsafton. Vi är, av tradition här hos oss i Källviken tillsammans med Lena och Johan och William. Undrar vad vi hittar på för mat i år? Blir det kanske det gamla vanliga? Kräftsoppa, oxfilé och panna cotta! Det är gott det!

Ska försöka lägga lite mer energi på bloggen, få se om jag lyckas!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0