Lördagskväll

Det börjar bli tyst i huset även hos oss. Klockan närmar sig kvart över tio. Elsa somnade först, efter ett par (!) flaskor välling. Emma somnade som en stock nyligen efter att ha gråtit sig igenom en halvtimme då mamma inte kunde läsa sagan ikväll. Maken till mammasjuk tjej finns just nu inte. Moa har sin kompis Wilma här som ska sova över för första gången. Vi är övertygade om att de har något fuffens på gång då de smugit upp sina godisskålar och gömt dem på Moas rum, samt ställt väckarklockan på 04.00.... Ja, tänk hur det var när man var 7 år. Mamma och pappa anar ingenting... Härligt!

Imorgon är det stora städdagen och efter den tänker jag fota fler bilder från huset - det kommer på bloggen så fort jag får möjlighet att lägga ut dem. Ja, sen är det dags att köra igång. På måndag är semestern slut och Elsa ska börja sin inskolning på dagis. Jag tar inskolningen på måndagen och tisdagen medan Pelle tar onsdagen och mormor och Björn tar torsdag och fredag. Det var denna vecka det.... sen är det 7 dagar till (suck)! Jag är helt övertygad om att Elsa kommer stortrivas på dagis. Hon har ju följt oss dit varje vecka när vi lämnat och hämtat Emma och hon ville aldrig gå hem!

Moa kör igång med fritids på måndag också. Superkul, tycker hon att det ska bli! Äntligen får jag också gå på fritids... Tack och lov att denna del fungerar så bra i vår familj. Det skulle vara så mycket värre om barnen verkligen inte ville vara på dagis/skolan.

Nu ska vi nog sätta oss framför en film, Pelle ska väl se den också, jag somnar nog i vanlig ordning!

Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0