Isabell has left the building

Jodå, Isabell har nu fått komma tillbaka till fröken Jennie på Emmas dagis.
Helgen bjöd på lite av varje. Jag och mormor tog med barnen på stan på lördagen. Vi skulle köpa nya böcker på bokrean och äta på restaurang. Mina barn är inte särskilt förtjusta i att gå på stan, men tillslut hängde de med. Moa, som är oerhört känslig för blodsockerfall, var först på gott humör för att snabbt väl nere på stan förbytas till en mycket arg liten tjej... Hon behövde mat. Vi gick på kinarestaurang. Vi fick vänta på maten i 1,5 timmar!!!! Gissa om det inte var särskilt muntra människor vid vårt bord då... inte ens gott var det. Pelle hämtade senare barnen och jag och mamma fick gå lite själva på stan - lyx!

På eftermiddagen kom Lena, Johan och William hit. Vi åt god mat och pratade. Tills jag och Lena drog iväg på bio. Vi såg Män som hatar kvinnor och den var mycket bra och lång, vi kom hem runt kvart i tolv. Då satt männen och barnen och tittade på film...

Lite trötta vaknade vi på söndagsmorgonen. Emmas kompis Emma (så praktiskt va) ringde och ville leka. Elsa hade också sin kompis Liv här och allihopa knölade vi in oss i bussen och for till Charlie´s lekland i Borlänge. Isabell fick naturligtvis också vara med.


Från vänster; Emma M, Elsa, Moa, Liv och Emma och Isabell!




Emma och Emma hoppar med Isabell i hopptornet.






På söndag kväll fick Emma ont i magen. Hon kände sig pirrig inför måndagen för att hon skulle lämna tillbaka Isabell och för att hon inte skulle komma ihåg vad hon skulle berätta om för alla kompisar på dagis. Stackars liten... Vi gjorde en liten bok och skrev vad vi hade gjort och satt in bilder som stöd för hennes minne. På måndag morgon var hon också lite pirrig, hon sa: Det känns så känsligt...
Hmmm, hur menar du då?

Hur som helst, jag berättade för fröknarna på dagis att hon var lite orolig och när jag hämtade henne på eftermiddagen så var hon så glad. Det hade gått jättebra och mamma, det var till och med roligt!
Stumpan vår - så duktig hon är!

Annars har veckan satt igång igen. Full fart ända tills inatt när jag helt plötsligt vaknade med fruktansvärda magsmärtor. Jag anar att det var gaser eller något med tarmarna, men jag började må illa och kräktes till och med. Men den värsta smärtan gick över och jag for till jobbet. Men nu är jag rejält trött och måste vila mig lite.

Sköt om er alla vänner, från norr till söder!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0