Mammasjukan

Denna vecka är lite halvt-om-halvt dryg... I måndags hade jag möten hela dagen, tisdag bar det av till Stockholm, idag onsdag var det Pelles tur att åka till den kungliga huvudstaden och imorgon ska jag återigen till Stockholm och fredag - ja, då är det möten HELA dagen igen... Vissa veckor...

Mitt i denna ruschiga vecka drabbas lilla Emma av "mammasjukan". Ja, hon hade naturligtvis klok som ett barn är, klagat på magont, lite öronvärk och hon såg lite blek ut... och det gjorde hon visserligen. Men när mamma väl kommer instörtandes på dagis sitter hon i biblioteket och myser med favvofröken Birgit och ser så oförskämt pigg ut :-)

Så vi åker hem, tittar på tv lite och Emma leker med sina saker, spelar lite dator och sen hämtar vi storasystrarna och åker på stan och McDonald´s. Emma mår bra nu! Lite, lite hängig är hon så vi får se om hon får hänga med pappa på jobbet imorgon då.

Förra veckan när Elsa var sjuk hela veckan var Emma så svartsjuk att Elsa fick vara själv hemma med mamma en hel dag!
- När jag blir sjuk ska mamma vara hemma med mig också, sa Emma...
Därav min skepsis idag... hon är för söt. Tack och lov att man betyder så mycket för de små liven, hemskt vore det annars.

För övrigt har vi bestämt oss för att köpa nya madrasser, jag sover så himla oskönt, de är alldeles för hårda. Men det är inte ett lätt projekt att pröva nya madrasser!!! Hjälp mig någon, den som har gått igenom detta. Hur sjutton ska man hitta rätt i denna djungel???????

Det blir med största sannolikhet ett besök på IKEA i helgen!!! Det är bara ett krux, Moa vill spendera varje vaken stund i helgen i slalombacken och åka bräda, som hon inte har någon ännu...


* Veckans varmaste kram *
Den går oavkortat till allas våran Björn! Du är bäst! Varmaste tack.

* Veckans mötesplats *
Vinnaren är... Facebook! Fantastisk uppfinning, här har jag nu funnit en gammal barndoms... eller nåja, ungdomsvän till mig, Jeanette Björk. Nu har vi bestämt oss för att träffas, det är inte lätt att hitta någon tid, men det går! Superkul!

* Veckans, årets och tidernas bloggare *
Åse Lundgren - man kan alltid lita på henne när det gäller en uppdaterad blogg närhelst man går in där och tittar!!!! Helt underbart, du är min idol! Vänta du bara tills mammaledigheten tar slut :-D
Kolla in hennes blogg: aselundgren.blogg.se
Den är rolig att följa!

Nu är det sussning.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Anna!

Viklen fin blogg du har, fina bilder på barnen o huset .....Vi har ju inte hunnit in till er än, men nu fick jag ju se...hihi! Ha det så gott! Kram Linda Hagelin på 7 an

2009-02-06 @ 22:06:44
URL: http://villavraken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0