Slalomutflykt

Eftersom lördagen fylldes av skjutsande till barnkalas och kompisar och avslutades med en mysig middag hos våra vänner, så hanns inte Runndagarna med.

Laddade inför söndagen istället och planerade för att åka till Bjursås slalombacke. Jag köpte mig ett par nya slalompjäxor, sist jag köpte nya var jag 14 år... jag hade växt ur dem... 1200 kronor på rea kostade mina nya!! Inflationen har gjort sitt sedan 1989...

Iväg kom vi i allafall på söndagen. Tog ungefär en timme och packa med alla grejer, Elsa somnade i bilen på väg dit och kunde sen inte somna om... men sånt får man räkna med.

Så roligt det var att få åka slalom igen! Det var väldigt länge sen för mig. Tror knappt jag åkt sen Emma föddes... fem år alltså. Underbart med milsvid utsikt, inte särskilt mycket folk, inga köer till liftarna, 4 grader varmt och växlande molnighet. Familjen Hansson är nu trött... att vara ute suger energi onekligen.

Några bilder för att illustrera dagen:

image159

Emma ska åka barnbacken. Sätter 1000 kronor på att hon står och tänker på något helt annat än slalomåkning här... : ) Hon är duktig, men egentligen helt ointresserad...

image160

Nu kommer liften! Pappa grejar och fixar...

image161

Nu bär det av... det gick ju superbra!

image162

Liften går i snigelfart så pappa skjuter på lite...

image164

Moa med sina "bästa" kompis Wilma i mitten och Alva, Wilmas syster.

image165

Tre tuffa brudar som susar nedför backarna. Den underbara utsikten gör gott i själen!

image163

Nej, efter ett par åk så är flickorna hungriga och fikasugna...

image166

Emma...

image167

suktar efter korvarna....

image168

Hjärtat, så superduktig i backarna!

image169

Emmas kompis Elin var också i Bjurs!

image170

När vi ändå var på utflykt med fyra lager kläder på oss (!) så passade Elsa på att bli dålig i magen... Inom loppet av en kvart bajsade hon ner sig fyra gånger. Toppenkul!

Ja, så kan det vara en dag i Bjursås! Det var trevligt men ack så skönt att komma hem.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Åse

Vilka härliga bilder! Blir SÅÅÅÅ slalomsugen!!!!! Håller på & letar utrustning på blocket inför vår minisemster till Solberg helgen före påsk.

Ha det bäst! Puss

2008-02-17 @ 18:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0