... magsjuka...

Idag är det synd om mig. Ligger här i magsjuka just som jag trodde jag hade klarat mig då resten av familjen låg förra veckan. Tji fick jag.

Så med datorn i knät och hinken bredvid :-) har jag tagit mig igenom denna dag också... Det värsta är de flashback som kommer från mina tre graviditeter. Trodde jag och Gud var överens om att jag inte skulle ha magsjuka någonsin igen. Jag har haft min beskärda del av kräkningar...
Jobbet håller naturligtvis på att gå under då jag inte varit på plats idag... man är ju helt oumbärlig (inte...). Däremot så stockar sig arbetsuppgifterna och desto mer kommer det bli att göra resten av veckan. Aldrig är rätt tid att bli sjuk!

Helgen har varit lugn. Moa och Emma har provat sina nya längdskidor och det gick.... bra. Förstår bara inte vem de fått sitt heta temperament ifrån... Så fort det inte går som man vill så är det skrik och tårar. Men för Moas del gick det bra, förutom att ena skidan åkte av mest hela tiden. Emma gav upp tämligen snart och valde pulkan istället. Senare på eftermiddagen utmanade vi ödet och provade slalom också i Källviksbacken. Det var premiäråk för Moa denna säsong och det gick alldeles strålande! Emma provade också, men eftersom Pelle behövde springa bredvid henne i liften och den gick ganska fort så blev det bara två åk... men hon är väldigt duktig och hålla balansen och modig som vågar åka!

Elsa njöt mest av fikapauserna och åkningen med snowracern! Detsamma gäller för mamma...

Sköt om er!

[Till mamma och Björn säger jag ha en fantastiskt trevlig resa! Njut!]

[Till Henke säger jag; hoppas du har det bra och funnit dig tillrätta igen. Vi ses snart igen. Puss]

[Till mina älskade tjejer säger jag; ni förgyller mitt liv! Underbara ni!]

Man blir alltid så sentimental när man är sjuk... :-)

Kram

Kommentarer
Postat av: Åse

Hej vännen!
Läser oxå alltid dina inlägg!! Hoppas magsjukan gett sig nu & att ni mår gott allihop! Här har magsjukan just börjat är jag rädd för!! :-)

Trevlig helg! Hälsa hela familjen!

Kram

2008-02-07 @ 20:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0