Vintertid

Så var det vinter igen, kallt och snö. Härligt. Första och andra advent har redan passerat och familjens första pepparkaksbak har ägt rum. Det är alltid en höjdare tycker barnen, glasyren är det allra bästa, liksom pepparkakshuset som sedan ska stå framme och fresta ända till julafton. Grymt?!


Emilia, Emma och Moa kavlar på. Tunt sa mamma och de gjorde tunt men det funkade inget vidare när man sen skulle lägga de på plåten. De gick sönder och det fick bli tjocka pepparkakor istället.


Mamma, jag bakar på mitt sätt jag... :-) Med mjöl på hela mig och en godis i munnen!


Igår, lördag hade Moa gymnastikuppvisning på Gymnosgalan! Mormor, Björn, farmor och farfar var här för att se på när hon och några hundra (!) andra barn visade vad de lärt sig under den gångna terminen. Fantastiskt roligt. För mamma räcker det att komma in i lokalen så blir jag så omåttligt stolt att tårarna bränner bakom ögonlocken. Hon var så fantastiskt duktig -såklart!!!


Superman var temat för i år. Här springer Superman a lá Hansson iväg efter att ha hoppat och kullerbyttat lite.


X-hopp, heter det mamma!


Ser ni Moa a lá tomtenisse? Alla barn i åldrarna 6-9 år dansade en tomtedans. Så häftigt att se! Moa stod längst fram strax bakom hennes ledare Terese, som syns längst fram i bild!


"Santa Claus is coming to town"....


Som exemplariska föräldrar så stannade vi kvar efteråt och hjälpte till att ta reda på alla redskap. Underbart tyckte Emma och Elsa som så snällt suttit still i nästan två timmar och tittat på. Nu fanns det mycket spring i benen!!!


Idag söndag har vi varit ute i snön och åkt pulka. Jag har hunnit städa undan lite och vi har också hunnit varit och hämtat en adventsgran som nu så fint pryder vår baksida.


Helt lagligt har vi snott en gran...


Annars har Moa och Emma har varit på pyjamasparty, så vi fick åka till några affärer på ärenden med bara Elsa - lyxigt.

En härlig vinterbild på Elsa sen är det godnatt. Sköt om er!


Kommentarer
Postat av: Åse

Lika mysigt som alltid att kika in hos familjen Hansson!!! PUSS på er & jag förstår verkligen att tårarna brände bakom ögonlocken - jag är precis likadan!!! På onsdag är det lucia på dagis........sååååå gulligt! Kram

2008-12-07 @ 22:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0