En lördag i oktober

Det duggar inte tätt mellan mina inlägg nu förtiden... Nej, det enda som duggar tätt just nu är regnet... Hösten är här med regn, mörker och stormvindar. Men idag har det varit en fantastiskt fin höstdag och de dagarna är ju verkligen fantastiska!

Idag hade jag och Emma en "mamma-emma-dag".  Vi åkte buss in till stan, gick och strosade, åt korv, besökte kyrkan (!), köpte godis, lite nya kläder till Emma och när vi skulle gå och fika som vi hade planerat så längtade Emma hem så vi tog bussen hem igen... :-)
Pelle tog då med sig en sisådär fem tjejer och åkte till leklandet i Borlänge - vilket är ett alldeles utmärkt nöje en lördag eftermiddag. Jag passade på att klippa ner häcken runt hela tomten... nu har jag rätt så ont i ryggen och nacken men häcken är fin!

Jag lagde en jättegod middag och tände ljus och inväntade resten av familjen men med tre barn blir det sällan som man tänkt sig. Elsa hade gråtit hysteriskt hela vägen från Borlänge, Emma var jätteledsen för att inte hennes kompis Emilia skulle äta middag hos oss så när vi skulle äta så vart det inte så mysigt som jag hade tänkt... men maten var god.

Sedan förra inlägget har jag hunnit bli moster igen! En liten otroligt söt Saga har kommit till världen och barnen har fått sin sjätte kusin. Vi var och hälsade på lilla Saga förra helgen och Emma blev fullständigt betagen av henne. Hon hade henne i famnen i två timmar i sträck sen fick vi slita loss henne... Hon älskar små bäbisar det är helt klart!




Stolt kusin Emma och en liten Saga som sov hela tiden när vi var där, trots att vi pysslade med henne hela tiden! Emma såg dock att hon smygtittade en gång :-)


Elsa ville såklart också gosa med lilla Saga.
Moa fick vi tyvärr inte med oss till Avesta ens. Hon hade ju Strövarna den söndagen och det ville hon såklart vara med på.


Allas vår älskade syster/moster Linda var och hälsade på oss för ett tag sen. Den helgen skulle vi ut i skogen och plocka svamp.


Mmmm, vi laddade rejält kan jag säga...


Vi förberedde oss minutiöst...


Nej Emma, inte flugsvamp - kantareller skulle vi plocka...


Elsa orkade inte gå i skogen, som tur var är pappa stark.


Lite fika är alltid gott i skogen.


Lite pysmys med moster.


Lite pysmys med mamma.

Men nej, några svampar blev det inte. Vi gjorde ett nytt försök dagen efter med lika liten tur. Men skam den som ger sig. Helgen efter gav vi oss ut för tredje gången och kom hem med en full korg med trattkantareller! Gott!!!


Linda har köpt en ny kamera och vi passade på att posera lite. Moa är världsvan vid det här laget!





Så vacker hon är.


Emma är pillimarisk och så söt och fulla mun med godis!


Ida fick också vara med på kort. Tänk hon blir snart 13 år!


Mamma upp i dan?!


Ledsamheter och roligheter om vartannat...


Fortfarande försöker jag komma ut och springa då och då, åtminstone några gånger per vecka. Helgerna är det störst chans att jag kommer ut eftersom veckorna går för runt. Förra helgen när jag var ute och sprang och var nästan hemma så höll jag på att trampa på en ödla. Jag har aldrig tidigare sett någon ödla här så jag tog med den hem och skulle visa barnen. De blev så förtjust i den att de ville behålla den. Givetvis skulle vi släppa tillbaka den ut i naturen igen där den hör hemma men först skulle vi åka till äventyrsbadet i Borlänge. Under tiden hade detta tappra lilla djur gett upp jordelivet... snyft. Tårar från barnen och en begravning i trädgården. Lilla du...





Nej, nu är det dags att gå och lägga barnen, alla fem!!! Emma har kompis och sova över och likaså Moa... det kan bli skoj...

Sköt om er!
Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Sister oh sister.



Saknar er!



Tänk att jag ska få skämma bort Moa hela helgen.



Mohahahaa :)

2008-10-13 @ 22:11:22
URL: http://redhot.blogg.se/
Postat av: Morbror Henke

Vilka goa historier om odlor, kusiner och skogsutflykter. Man saknar Sverige ganska rejalt nar man hor sadant! :)



Hoppas ni har det bra allesammans, och glom inte att halsa fran morbror!



Puss o kram,

Henke

2008-10-14 @ 04:39:19
URL: http://henkek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0