Vinteraktiviteter

Nytt år - 2009.
Undrar vad som ska hända detta år...
Emma ska börja skolan, mitt jobb förändras fr o m imorgon då vi får en ny personalchef. Pelle får förhoppningsvis tillsvidareanställning på Kinnarps, där han trivs så oerhört bra. Elsa fyller 3 år, stora tjejen. Jag minns vad min gode vän Peter (Granberg) sa om Jacob när han skulle fylla tre år. Detta är skillnaden mellan bäbis och barn, kroppen växer ikapp huvudets storlek och de förändras mycket, det händer mycket i utvecklingen och de träder in i den underbara "trotsåldern"... :-) Härlig tid väntar!!! ha...
Moa, vår tonåring, hon är redan idag som om hon vore i de tidiga tonåren. Smäller i dörrar, tycker mamma och pappa aldrig förstår någonting, humörsvängningar och många, många tankar om allt. Tyvärr håller hon dem inom sig, vilket innebär att det enda vi får se är ilska, sorg och glädje utan att riktigt veta varför. Att vara äldst är inte alltid så lätt det heller.

Jag tror att 2009 blir ett bra år!

Vi har haft ett långt härligt jullov med massor av slalom, skridskor på isen på sjön nedanför oss, pulkabackar, badhus och gruvbesök! Superroligt har vi haft och när skolan/dagis väl började i onsdags så tror jag att barnen var ganska nöjda och sugna på dagis igen, allra helst Elsa. Hon hade längtat tillbaka till dagis. Denna vecka börjar dagis med studiedagar, stängt onsdag och torsdag... detta sammanfaller typiskt nog med att jag åker på tjänsteresa just dessa dagar.

Men nu ska jag bjuda på några fina bilder från skidbackarna och isen:


Ibörjan åkte Emma mellan mina ben, men nu klarar hon det alldeles själv.


Oftast går det jättebra...


ibland är det lite otäckt...


Emma har lärt sig bara på några timmar att åka själv både lift och i backen. Ända tills idag har hon dock kört störtloppsvarianten, men så idag i Källviksbacken så provade hon att svänga, lägga tyngden på dalskidan och ploga från sida till sida och då kunde hon ju det! Hon är så duktig och hon blev så stolt!!!


Moa, galningen, hon åker hur bra som helst och helst av allt så fort som möjligt och inne i skogen och i alla hopp hon kommer åt... detta har hon fått efter pappa sin. Jag skulle nämligen följa efter henne när vi lekte Följa John och Moa var John, jag ramlade ungefär 4 gånger... Moa, hon pinar på hur säker som helst. Hon har det i blodet helt enkelt och är helt orädd, vilket är en fördel.


Det är så vacker utsikt i Bjursås, bara Moa är ännu vackrare!


Här i sittliften på väg upp på toppen.


Elsa får än så länge nöja sig med snowracern, här i en liggande pose.


Elsa åker kana! Gäller och hålla sig varm på något sätt när man inte åker skidor. Värmestugan med lite fika är också ett populärt sätt!

En dag var vi ute på sjön och provade skridskor:


Hmmm, skydden borde vi ta av...


Med en hjälpande hand av pappsen så går det fin-fint.


Elsa åker spark.


Måste röra sig lite också annars blir man fort kall när det är 22 grader kallt! Men ack så vackert det har varit!

Nej, nu ska jag träna faktiskt! Mitt nyårslöft, mitt och några miljoner andras kanske. Träna mer!!!


En extra tanke skickar jag idag åt mina syskon som tyvärr förlorat en älskad mormor idag. Alla mina varmaste kramar. Jag tänker på er och vi hörs imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0