Fjärde advent

Så har vi kommit till fjärde advent.
Vilken pysseldag vi har haft. Med gnistrande snö och lagoma -8 grader utanför fönstret.
Moa hade kompis sovandes över och Emma hade kompis hemma på förmiddagen. Vi passade på att rulla några hundra köttbullar och sen gick vi ut i snön och lekte.
Eftermiddagen har vi fått njuta av bara familjen och det har gått så bra!!
Vi har bakat knäck, kola och pepparkakshus och pepparkakor. Vi har gjort julpyssel och tjejerna har egenhändigt klätt granen! Riktiga tomtenissar har vi känt oss som hela dagen.
Barnen längtar efter julafton nu så det bara pirrar i deras kroppar.

Vi blir hemma över jul. Mormor, Björn och gammelmormor och gammelmorfar kommer hit. Det ska bli så mysigt. Jag gillar verkligen att vara hemma och så även barnen. Jag har också hört att tomten kommer hit, typ runt 19 så vi kommer behöva aktivera barnen en hel dag innan det är dags... :-) Den som väntar på något gott...

En snabbresumé från de gågna veckorna:

Jag har jobbat och jobbat, det är hiskeligt mycket jobb nu... Välbehövlig vila väntar över jul- och nyårshelgerna.
Jag har också varit iväg på sista delen av min chefsutbildning. Den har varit riktigt bra. Gällöfsta i Stockholm kan jag rekommendera.

Moa har varit sjuk. Hon fick influensasprutan och dagen efter låg hon i 40 graders feber och den höll i sig i 5 dygn. Mitt däremellan hade hon gymnastikuppvisning och envis som hon är så knaprade hon Alvedon och lyckades få ned febern just till den eftermiddagen så hon kunde vara med. Sen tog febern om igen. Hon var dock jätteduktig och det var roligt att se.

Lusseshow i skolan har vi fått njuta av. Den är så bra varje år. Detta år fick vi dessutom njuta av både Moa och Emma på scenen.

Jag har ordnat en klassfest för Moas klass och förra fredagen så gick den av stapeln. Nästan tre timmar med gymnastik och disco, tävlingar och korv med bröd - roligt!

Igår kväll hade vi finfrämmande av Maria och Erik och deras lilla Oskar, nyligen hemkomna från Colombia. Våra grannar som fått adoptera en liten pojke på 5 månader - så himla söt är han. Han charmade genast hela vår flock med tjejer!


Sådär ja, då tror jag att Pelle har lyckats städa undan allt i köket så då kanske jag kan visa mig där igen :-)

Ha det gott!
Hinner jag inte skriva igen före så önskar jag er alla en riktigt:

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR


Värme och kärlek till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0