Våren är på väg!

Idag är det söndagen den 16 mars, åtta dagar kvar till Moas åttaårsdag (det har vi alla full koll på...), och vädermakterna överraskade med en strålande vacker dag. Skulle man kunna anat eftersom jag tidigt bestämt att jag behövde utföra lite jobb under helgen och att söndagen skulle passa bäst till detta ändamål... hade ingen som helst lust och sitta inne och jobba när söndagen väl kom. Nej, hela familjen klädde på sig och gick ut på björkrisjakt. Vi hamnade i lekparken och blev kvar där i ett par timmar. Helt underbart väder och en riktigt bra lekpark i anslutning till vårt nybyggda område - suveränt!

Sen bar det in och fixa lite spagetti och köttfärssås för att sedan åka till Folkets hus på Tobbe Trollkarl och Mojje! Vilken show! Mamma skrattade lika mycket som Moa och Emma. Det var riktigt roligt med trolleri och bra musik.

Sen fanns det ingen återvändo, det var hög tid att jobba. Det är just vad jag borde göra nu också, men ett litet inlägg tänkte jag klämma in däremellan.

Jag bjuder på lite bilder från dagen!

image173

Vi började lördagen med en storstädning. Elsa är inte sen att hjälpa till...
Men mamma, slangen har fastnat kom och hjälp mig...

image174

Ida har hunnit bli 12 år nu. Lustigt nog så är hon och vår kanin Lovis bästa polare. Idag när vi kom ut så spatserade Ida runt i kaninhagen och Lovis alldeles överförtjust skuttade efter henne. Så söta!

image175

image176

Nej, nu drar jag....

image177

Elsa älskar också att vara i kaninhagen, det tycker dock Lovis inte är lika roligt... Elsa brukar plocka lite kaninlortar och leka att hon lagar mat med dem... hmmm

image178

Elsa.

image179

Emma.

image180

Moa.

image181

Vilma, Moas bästa kompis.

image182

Systrar.

image183

Tittut uppe i himlen!

Sköt om er!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0