Motionsmaskinen

Hur gör man på vintern när det är för kallt, halt och mörkt för att springa ute? Jo, man köper sig en Orbitrek Platinum!!!! Det är helt sant, igår åkte vi till Långshyttan för att inhandla en motionsmaskin - till barnens stora förtjusning såklart. Jag tror att dessa var de exakta ord Moa utbrast i imorse: - Mamma, vilken tur att ni köpte den här grejen så jag kan leka med den när jag inte har någon kompis att leka med...

Mamman skulle ge sig på sitt första försök nu ikväll och ge Orbitrek en match. Det gick sådär... det var betydligt jobbigare än vad jag trodde. Orkade i hela 20 minuter sen var jag slut. Men det är bra, jag måste ju ha något att utmana!

Annars har helgen varit bra. I fredags hade vi gatufest och det var väldigt roligt - nästan alla deltog med glatt humör och en massa kräftor! På lördagen var vi till Avesta för att hälsa på lillebror som nu hunnit fylla 22 år. Det slutade med grillfest hemma hos mamma och Björn. Hela stora familjen var där och det är alltid trevligt!

Söndagen bestod mestadels av trädgårdsarbete, skjutsningar och hämtningar till kalas, handling osv. Precis som en vanligt helgdag alltså...

Inskolningen fortsätter och den går som på räls. Imorgon är första gången vi ska lämna Elsa en stund och gå ifrån. Det blir pappa som får ta den smällen... det ska nog gå bra det!

Nu ska jag gå och titta på CSI och sen är det sängen, jag ska ju få jobba imorgon - härligt!

Sköt om Er!

Skickar en tanke till min minsta lillebror därborta i Bridgeport, USA. Hoppas du inte saknar oss alldeles för mycket och att du visar upp dina bästa talanger i fotbollen! Love you!


Kommentarer
Postat av: henke

Hej :) Kul att hora vad som hander dar hemma... Man inser inte hur mkt man saknar Sverige forran man har akt darifran.
Ska aka in till New York imorgon efter traningen... Ska bli riiiiktigt kul.
Halsa alla dar hemma.
Kram henke

2007-08-21 @ 19:40:31
Postat av: Maria

Va fö nå? Vad är nu detta du har hittat på - motion? Bjud in galgberget på en åktur vet ja....? Kram Maria

2007-08-29 @ 08:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0